حسینی در هفته هنری اراک: هنر باید با معنویت آمیخته باشد

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش

 

وزیر ارشاد گفت: زمانی که هنر با معنویت و فرنگ ایرانی اسلامی گره بخورد دل انسان جلا می‌یابد اما فرهنگ غرب با تبلیغات گسترده چنین جلوه‌ای پیدا نمی‌کند. حقیقت این است که هنر باید با جلوه‌های معنویت آمیخته باشد.

به گزارش  خبرنگار مهر، هفته هنر استان مرکزی 21 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد حسینی در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت. هفته هنر استان مرکزی دهمین هفته هنر استان‌ها است که به میزبانی فرهنگسرای نیاوران در سال 1390 برگزار می‌شود.

حسینی در مراسم افتتاحیه این هفته با تمجید از بزرگان و فرهیختگان استان مرکزی همچون امام خمینی(ره)، امیر کبیر، علامه عسگری، دکتر چمران و... استان مرکزی را از استان‌های پیشرو در به ثمر نشتن انقلاب اسلامی دانست.
 
وی تاسیس بنیاد امام(ره) را نیز در ادامه همین فعالیت‌ها برشمرد و افزود: مهمترین وظیفه هفته‌های هنری پاس نگاه‌داشتن هنرمندان استان‌ها به خصوص هنرمندان در قید حیات است.
 
حسینی افزود: زمانی که هنر با معنویت و فرنگ ایرانی اسلامی گره بخورد دل انسان جلا می‌یابد اما فرهنگ غرب با تبلیغات گسترده چنین جلوه‌ای پیدا نمی‌کند. حقیقت این است که هنر باید با جلوه‌های معنویت آمیخته باشد تا بتواند تاثیرات مفید و موثری داشته باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در برگزار هفته‌های هنر تصریح کرد: امسال به طور متوسط در هر ماه یک هفته هنر برگزار شده که من به این جهت از تلاش های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنم. برگزاری این هفته‌ها اقدام بسیار خوبی در راستای معرفی توانمندی‌های هنری ایران اسلامی بوده است.
 
همچنین شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ظرفیت‌های هنری استان‌ها را بسیار غنی دانست و گفت: امروزه آثار هنری نیاز به تفکر و اندیشه دارد. البته  تفکر می‌تواند دو جهت یکی رو به سوی حق و دیگری باطل داشته باشد. باید تاکید کرد که آثار هنری ما تنها در صورتی جهت‌گیری درست و ماندگاری صحیح خواهد داشت که بر اساس تفکر و اندیشه خلق شود. 
 
وی افزود: همچنین آثار هنری می‌بایست با شناخت مخاطب خود بومی سازی شود. باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود از آثار بومی و آثاری که مخاطب خود را پیدا کرده‌اند، بیشتر کند زیرا توجه به سلیقه مخاطب یکی از نکات مهم در شکل گیری آثار هنری است.
 
اجرای چاووشی خوانی توسط گروه آیینی شهرستان تفرش، نی نوازی و شعر خوانی از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه هفته هنر استان مرکزی بود.
 
همچنین در بخش  پایانی این مراسم از استاد فتحعلی واشقانی فراهانی و استاد محمد آهنگرانی  فراهانی که از هنرمندان برجسته و صاحب نام استان مرکزی به شمار می روند تجلیل به عمل آمد.
 
خاطر نشان می‌شود هفته هنر استان مرکزی از 21 تا 25 دی‌ماه، با برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نگار گری، قالی‌بافی و همچنین اجرای نمایش بوی بهشت از اجرای برنامه نغمه‌ها و آواهای عاشورایی و  تعزیه در فرهنگسرای نیاوران دایر می باشد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |